Istota myślenia mitycznego na podstawie mitu o Demeter i Korze

Będę pisać o myśleniu mitycznym, interpretując mit o Demeter i Korze. Ludzie od zawsze próbowali wytłumaczyć zjawiska zachodzące w przyrodzie, wiec pisali mity.
Persefona mogła zrywać wszystkie kwiatki- tulipany, hiacynty i fiołki. Nie mogła tylko narcyzów. były to kwiaty „zwodnicze, poświęcone bóstwom podziemnym”. jednak Kora nie była posłuszna i zerwała kwiat, wtedy „cudowna woń wypełniła niebo, ziemię, przeniknęła do słonej głębiny morza”. Kwiaty, według myślenia mitycznego, nie są takie jak je postrzegamy, ale mają magiczną moc. Na przykład Narcyz to kwiat, który kiedyś był pięknym młodzieńcem. był tak przystojny, ze wszystkie nimfy kochały się w nim. On jednak nie zwracał na nie uwagi. Pewnego razu, gdy pił wodę ze strumienia, zauważył swoje odbicie. Zakochał sie. od tamtej pory kochał tylko siebie. Umarła zapatrzony w swoje odbicie. Na jego grobie wyrósł właśnie ten kwiat nazwany jego imieniem- Narcyz.
Uważano, że składniki przyrody były kiedyś żywe. Na przykład, rusałka wodna Kiane, kiedy nie zatrzymała Hadesa, zalała sie łzami i zamieniła w strumień. Tak samo powstał źródło Piękno- z łez Demeter, które były tak piękne jak perły.
W następnym akapicie jest napisane, że można człowieka uczynić nieśmiertelnym. Demeter wkładała dziecko do ognia, chcąc w nim zabić resztki wszystkiego co ziemskie i zniszczalne. Znamy tez mit o Achillesie, którego matka maczała w rzece Styks, trzymając za pietę. Od tamtej pory wszystkie w Achillesie było nieśmiertelne, jedynie pięta została ludzka.
Wytłumaczone jest występowanie pro roku. W myśleniu mitycznym nie jest to spowodowane ruchem obiegowym Ziemi. Gdy Persefona wychodziła z podziemia, świat ożywał- była to wiosna i lato. Jesienią Demeter robiła sie sie coraz bardziej smutna, ponieważ nadchodził moment rozłąki z córką. Zimą wszystko umierało. Demeter była smutna i cały świat pogrążał sie w żałobie.
Podsumowując, myślenie mityczne było potrzebne ludziom, aby móc wytłumaczyć zjawiska występujące na świecie w życiu człowieka. Zaczynając od por roku, a kończąc na śmierci.Ola Cieślak Id